بررسی شدت فقر از اهداف سفر مدیر کل کمیته امداد به مناطق محروم  
کد خبر: 4164725
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

بررسی شدت فقر از اهداف سفر مدیر کل کمیته امداد به مناطق محروم  

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادامام(ره) گفت: یکی از اهداف مهم در سفرمدیر کل کمیته امداد به مناطق محروم با ضریب ۷ و ۸ ، بررسی  شدت فقر در این مناطق است.

سید موسی عمادی ترکامی

به گزارش ایکنا مازندران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام(ره) مازندران، در پی سفر میثم معافی، مدیر کل کمیته امداد امام(ره) استان مازندران، به مناطق محروم اشکورات رامسر، سه هزار تنکابن و کجور نوشهر، سید موسی عمادی ترکامی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام(ره) با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با ارائه گزارشی از این سفرها در حوزه حمایت گفت: یکی از اهداف مهم در سفر به مناطق محروم با ضریب ۷ و ۸ ، بررسی  شدت فقر در این مناطق است.

وی افزود: در  ۱۴ شهرستان مناطق محروم با ضریب ۶ و ۷ و ۸ وجود دارد و اولویت سفرهای مدیر کل  به‌ مناطق محروم  ضریب ۸ و ۷ بوده است، که پس از آن به مناطق محروم ضریب ۶ هم سفر خواهند کرد.

تاکامی با اشاره به اینکه پیش از سفر به این مناطق نیاز سنجی توسط رئیس شهرستان و مددکاران انجام می شود وبا حضور مدیر کل در این مناطق به صورت عینی در جریان مشکلات  قرار گرفته و تصمیماتی برای رفع نیاز خانوادها گرفته می شود، تصریح کرد: در منطقه اشکورات رامسر ۲۵۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که‌در این سفر ۶۵ خانواده به صورت مستقیم با مدیر کل دیدار کردند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادامام(ره) مجموع تعهدات در بخش حمایتی شامل لوازم ضروری زندگی، کمک های موردی و وام کارگشایی و تعمیر و بازسازی مسکن در منطقه  اشکورات را قریب به دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: در منطقه سه هزار تنکابن هم ۱۱۱ خانواده تحت حمایت بوده که در سفر مدیر کل با ۷۸ خانواده دیدار چهره به چهره داشتند و در مجموع یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان در بخش‌های حمایتی تعهدات انجام پذیرفت.

وی اظهار کرد: در منطقه کجور نوشهر ۱۲۶۰ خانواده تحت حمایت بوده که در این سفر میثم معافی با حضور در۱۳ روستا با ۸۲ خانواده دیدار و در مجموع تعهدات حمایتی در این منطقه سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه منابع این سفرها بر حسب دستورالعمل، ۲۰ درصد مازاد اعتبارات بودجه برای  مناطق محروم پیش بینی شده است  بیان داشت:  حداکثر یک هفته بعد از سفر مدیر کل به مناطق محروم  تعهدات انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha